کلید حرارتی اشنایدر

contact us

استعلام قیمت روز و ثبت سفارش

با استفاده از راه های ارتباطی درج شده میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید.

کلید حرارتی اشنایدر (MCB) دارای چهار قسمت پوسته، مگنت، بیمتال و جرقه گیر است. تمام بخش‌های این کلید در داخل محفظه‌ای قرار دارد، به طوری که بایستی غیرقابل اشتعال، دارای مقاومت حرارتی نزدیک به ۱۰۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد و نیز مواد عایق آن با حداقل ولتاژ ۲۵۰۰ ولت باشد. مواد عایق کلید حرارتی اشنایدر معمولا از ملامین، باکالیت و همچنین از نوعی پلی آمید الیافدار خاص تشکیل می‌شوند. این کلیدها در این حالت مقاومت مناسب در برابر حرارت ناشی از جریان و همچینن جرقه ناشی از قطع و وصل را نخواهند داشت و معمولا از بوی خاصی برخوردار هستند.

کلید حرارتی اشنایدر غیر استاندارد زمانی که در تجهیزات الکتریکی و نیز ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد، باعث ایجاد مشکلات چون آتش سوزی می‌شود. پس به هنگام خرید این کلیدها از داشتن گارانتی و نیز استاندارد بودن آن مطمئن شوید تا از بروز مشکلات خطرناک جلوگیری شود. مگنت از اجزای داخلی کلید حرارتی اشنایدر است که از فنر، سیم پیچ مسی، هسته‌ی مرکزی متحرک و ثابت از جنس مواد فرومغناطیس، اتصالات و غیره ساخته شده‌است. از دیگر اجزای داخلی این کلیدها، بیمتال یا رله اضافه بار می‌باشد. کاری که این رله انجام می‌دهد قطع مدار در مقابل اضافه بار است.

هنگام تولید این کلیدها بیمتال از طریق یک پیچ بصورت دقیق جریان نامی کلید را تنطیم کرده و سپس در کارخانه مربوطه لاک می‌شود. جرقه گیر اصولا در کلیدهای ارزان و بی‌کیفیت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که از وزن کم کلید به راحتی می‌توان متوجه این مورد شد. کلیدهای حرارتی اشنایدر طبق پدیده‌ی الکترومغناطیس عمل کرده و این کلیدها همچنین با نام کلید راه‌انداز موتور (manual motor starter) شناخته شده‌اند. این کلیدها بر اساس تعداد پل‌هایشان دارای کلید تک پل، کلید دو پل، کلید سه پل، کلید سه پل با نول و نیز کلید چهار پل هستند.

کلید حرارتی
رنج کلید حرارتی اشنایدر

رنج کلید حرارتی اشنایدر

کلید حرارتی اشنایدر دارای سه مدل GV7, GV3, GV2 است که هر کدام دارای رنج جریان متفاوتی هستند. رنج جریان کلیدهای حرارتی مدل GGV2 ۱/۰ آمپر تا ۳۲ آمپر است. اما رنج جریان کلیدهای حرارتی مدل CV3 از ۹ آمپر تا ۶۵ آمپر است. کلیدهای حرارتی مدل CV7 از رنج جریان ۶۰ آمپر تا ۲۲۰ آمپر برخوردار اند. درواقع این مدل کلیدها رنج‌هایی چون ۲۵-۴۰ آمپر، ۳۰-۵۰ آمپر، ۴۸.۸۰ آمپر، ۶۰-۱۰۰ آمپر، ۹۰-۱۵۰ آمپر و نیز ۲۲۰-۱۳۲ آمپر دارند و دارای دو مدل GV7RE و GV7RS که به ترتیب با قدرت قطع 35KA و قدرت قطع 70KA است، هستند.

البته علاوه‌بر مدال‌های ذکر شده برای کلیدهای حرارتی اشنایدر، آن‌ها دارای مدل‌های مختلف دیگری از جمله GZ1، GV2L، GV2ME هستند. کلید حرارتی GZ1 دارای رنج جریان ۱۶/۰ آمپر تا ۳۲ آمپر می‌باشد. GV5P از دیگر مدل‌های کلیدهای حرارتی اشنایدر است که از دو رنج جریان ۹۰-۱۵۰ و ۱۳۲-۲۲۰ برخوردار می‌باشد و می‌تواند جایگزین مدل‌های GV7 شود. از دیگر مدل‌های کلیدهای حرارتی اشنایدر که می‌تواند جایگزین مدل GV7 شود، مدل‌های GV4P هستند. GV3P از دیگر مدل‌هایی است که دارای رنج جریان ۱۳ آمپر تا ۸۰ آمپر می‌باشد.

5 کاربرد کلید حرارتی اشنایدر

قطع کننده‌های مدار مینیاتوری دستگاه‌های کوچکی هستند که به عنوان کنترل کننده جریان عمل می‌کنند. این مکانیزم می‌تواند به محض تشخیص اضافه بار یا افزایش ولتاژ، سیستم الکتریکی را قطع کند. معمولاً به عنوان جایگزینی برای فیوز استفاده می‌شود. بسته به ماهیت کاربردهای الکتریکی، انواع مختلفی از MCB را می‌توان در محل سکونت و یا در صنعت به کار گرفت. در شرایط ایده‌آل، مدارهای قطع کننده مینیاتوری (شکن‌های مدار مینیاتوری) برای خانه‌ها و ساختمان‌هایی با تجهیزات کمتر استفاده می‌شود. در اینجا چند مورد از کاربردهای موثر MCB که شما نمیدانستید آورده شده است:

تابلوهای برق خانگی

کلید حرارتی اشنایدر برای محافظت از از اضافه بار در خانه استفاده می‌شود. برای کنترل مقادیر زیاد برق، بسیار قابل اعتمادتر و ایمن‌تر از فیوز هستند.  یکی از بزرگترین مزایای MCB این است که توزیع برابر انرژی الکتریکی را در تمام دستگاه‌ها تضمین می‌کند؛ بنابراین در خانه، نوسانات برق کمتری رخ می‌دهد.

چراغ‌ها

هر ساختمان مسکونی، دارای یک سیستم روشنایی گسترده است. کلیدهای مدار مینیاتوری می‌توانند نقش مهمی در توزیع موثر برق در تمام سیستم‌های روشنایی واحد مسکونی داشته باشند؛ به عنوان مثال، عملکرد لامپ‌های فلورسنت در مقایسه با لامپ‌های معمولی به مقدار بیشتری برق نیاز دارد. اینجا MCB به کمک می‌آیند. علاوه بر این، کلیدهای حرارتی به حفظ کیفیت و ایمنی لامپ‌ها کمک می‌کنند.

کاربردهای صنعتی

کلیدهای مدار مینیاتوری را می‌توان به عنوان یک مکانیسم ایمنی‌ موثر در صنایع مقیاس کوچک و همچنین در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار داد. در شرایط ایده‌آل، اکثر ماشین آلات در صنایع به منبع تغذیه تا ۳۰ کیلو آمپر نیاز دارند؛ در چنین حالتی، نیاز به سوئیچ به MCB از فیوزهای قدیمی وجود دارد. در مؤسسات تجاری، کلیدحرارتی اشنایدر با بهینه‌سازی جریان انرژی، نقش عمده‌ای در حفظ کارایی تاسیسات و کارخانه‌ها دارند. آن‌ها به طور گسترده در هتل‌ها، سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها استفاده می‌شوند.

بخاری

MCB یک راه حل ایمنی قابل اعتماد هستند، به خصوص اگر بخاری در خانه یا محل کار خود نصب کرده باشید. به طور کلی، مشاهده می‌شود که بخاری‌ها به راحتی نوسانات ولتاژ بالا را ایجاد می‌کنند، زیرا مقدار زیادی برق را از منبع اصلی می‌گیرد، اما با نصب مؤثر یک قطع کننده مدار مینیاتوری، میتوان از این سناریوها جلوگیری کرد. انواع مختلفی از کلیدهای مدار مینیاتوری وجود دارد و هر نوع می‌تواند بار خاصی از قدرت را تحمل کند.

مکانیزم خطای زمین (قوس الکتریکی)

یک مدارشکن مینیاتوری را می‌توان به راحتی همراه با مکانیزم خطای زمین یا قوس الکتریکی استفاده کرد. خطای زمین زمانی رخ می‌دهد که یک سیم برق با سطح فرستنده‌ای که بخشی از سیستم مدار نیست، تماس پیدا کند؛ در چنین حالتی، سرعت جریان با خطا در مدار افزایش می‌یابد. در این مرحله، یک MCB مکانیسم تریپ مغناطیسی خود را راه‌اندازی میکند و سیستم مدار را اصلاح می‌کند. نصب صحیح کلید حرارتی اشنایدر می‌تواند ایمنی و حفاظت از تمام سیستم‌های الکتریکی را در خانه‌ها و صنایع تضمین کند. اطمینان حاصل کنید که برای بهبود مدیریت کلی منبع تغذیه در مدار از یک MCB Finolex استفاده می‌کنید.

خرید کلید حرارتی اشنایدر

قبل از انتخاب و خرید کلید حرارتی اشنایدر دانستن چند جزئیات فنی ضروری است. ابتدا بررسی کنید که دستگاه با چه ولتاژ و فرکانسی کار می‌کند، مثلاً AC یا DC است. در مرحله بعد، به ویژگی‌های بار و میزان جریان عبوری توجه کنید؛ همچنین بررسی کنید، آیا ویژگی‌های دیگری مانند: تنظیم مجدد دستی یا خودکار و استانداردهای ایمنی در محیط وجود دارد یا خیر! گاهی اوقات، شرایط محیطی مانند: دما، میزان سایش و تشعشع، می‌تواند به انتخاب صحیح MCB کمک کند.

کلید حرارتی اشنایدر

تماس مستقیم با فروشگاه

برای استعلام قیمت روز و دریافت مشاوره خرید محصول کافی است با برق لئو تماس حاصل فرمایید.

کلید حرارتی مغناطیسی

کلید حرارتی تک فاز

MCB تک فاز که به عنوان کلید حرارتی تک فاز اشنایدر مشهور هستند، در جایی استفاده می‌شوند که همه بارها به صورت خنثی به هم وصل شده و MCB تک قطبی با سیم فاز وصل شده است. اگرچه MCB تک فاز کاربرد محدودی دارند، اما از برخی کاربردهای کوچک و مهم استفاده می‌کردند. برخی از کاربردهای MCB تک قطبی عبارت‌اند از: چراغ‌های خیابانی در فضای باز، ورودی مدارهای کنترلی، تابلوهای تست، تابلوهای توزیع خانگی و غیره.

ابعاد کلید حرارتی

یکی از نکات مهم قبل از خرید کلید حرارتی اشنایدر، بررسی‌ اندازه کلیدهای حرارتی با توجه به میزان ولتاژ است. باتوجه به اطلاعات موجود، به‌دلیل ابعاد کوچک (به ویژه عرض ۸۱ میلی‌متر)، کلیدهای حرارتی اشنایدر در رده کوچک‌ترین MCB جهان می‌توانند هنگام بروز اتصال کوتاه مقاومت بالایی داشته باشند. این کلیدها تا ۱۰ کیلوآمپر طبقه‌بندی می‌شوند.

🔴 ارتفاع کل از دیواره تا اهرم در موقعیت خاموش ۷۲.۲۳ میلی‌متر است.

🔴 ارتفاع کل از نوار DIN شامل اهرم در موقعیت خاموش ۶۷.۲۳ میلی‌متر است.

🔴 ارتفاع کل از نوار DIN تا سطح ۶۱.۶ میلی‌متر است.

🔴 ارتفاع کل از نوار DIN تا سطح پایانه‌ها ۴۳.۸ میلی‌متر است.

🔴 عرض کل ۸۱ میلیمتر + ۵.۲ میلی‌متر است.

🔴 عرض قسمت کنترل ۴۵ میلی‌متر است.

🔴 فاصله بین قسمت پشتیبانی کننده بالایی ترمینال و نوار DIN ۱۹.۰ میلی‌متر است.

🔴 فاصله بین قسمت نگهدارنده ترمینال برای قرار دادن نوار اتصال دوشاخه‌ای و نوار DIN ۳۳.۰ میلی‌متر است.

🔴 عرض ماژول ۱۷.۶ میلی‌متر است.

🔴 برچسب مونتاژ پایین – عرض ۴.۸ x ۱۷.۶ x ۰.۵ میلی‌متر است.

🔴 برچسب بالای کاربران – عرض ۶.۲ x ۱۵.۴ x ۰.۳ میلی‌متر است.

بنابراین فضای بیشتری برای هدایت و اتصال‌ هادی‌ها در قسمت نصب که روی تابلوی برق پوشانده شده است، وجود دارد. این ویژگی را می‌توان به ویژه هنگام استفاده از این MCB در تابلوهای آپارتمانی کوچک مشاهده کرد.

کنتاکت کمکی کلید حرارتی

کنتاکت کمکی کلید حرارتی یکی از تجهیزات کلید​های حرارتی است که به صوت تک کنتاکت و دو کنتاکت از پهلو یا از رو به کلید حرارتی متصل می​‌شود و با قطع و وصل شدن کلید حرارتی، کنتاکت‌​ها تغییر وضعیت می​‌دهند. نوع دیگری از کنتکت کمکی وجود دارد که تحت عنوان کنتاکت کمکی خطا خوانده می​‌شود. این نوع کنتاکت از پهلو به کلید حرارتی متصل شده و در صورتی که کلید حرارتی پس از تشخیص خطای اضافه بار به حالت تریپ بازگردد، عمل می​‌کند.

کلید حرارتی مغناطیسی اشنایدر

مشخصات فنی کلید حرارتی اشنایدر

◀ فرکانس کاری آن‌ها برابر با ۵۰ الی ۶۰ هرتز است.

◀ این کلیدها از لحاظ تعداد فاز از ۳ فاز برخوردار اند.

◀ تیپ کلید حرارتی اشنایدر بصورت AC3 است.

◀ استاندارهای این کلیدها بصورت EN / IEC ۶۰۹۴۷-۲، CSA C۲۲۲ / IEC ۶۰۹۴۷-۴-۱، UL / IEC ۶۰۹۴۷ و ANSI / IEC ۶۰۵۲۹ است.

◀ طبق استانداردIEC ۶۰۵۲۹ حفاظت‌های کلید حرارتی بصورت IP20 و IP405 می‌باشد.

◀ ارتفاع عملیاتی آن‌ها بر حسب متر برابر با ۲۰۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر است.

◀ و دمای عملیاتی این کلیدها برحسب سانتی گراد برابر با منفی ۲۰ درجه‌ی سانتی گراد تا ۷۰ درجه‌ی سانتی گراد است.

◀ شاستی قطع و وصل (صفر و یک) به منظور برخوردار بودن از کنترل دستی بر روی کلیدهای حرارتی اشنایدر در این کلیدها استفاده می‌شوند.

◀ این کلیدها قابلیت این را دارند تا رنج جریان خود را تنظیم کنند که البته آن‌ها را می‌توان توسط یک زبانه دوار تنظیم کرد (درجه‌ای که تنظیم می‌کنند معمولا بر روی ده درصد بیشتر از جریان است).

◀ از دیگر مشخصات فنی کلیدهای حرارتی اشنایدر این است که توسط یک دکمه برای مطمئن شدن از سالم و صحیح بودن آن‌ها، تست می‌شوند.

◀ این کلیدها از سه کنتاکت قدرت برخوردار‌اند که در قسمت ورودی، به برق ورودی متصل شده‌اند و در قسمت خروجی این کلیدها، به موتور متصل شده‌اند.

◀ کلیدهای حرارتی این قابلیت را دارند که به آن‌ها تجهیزات جانبی اضافه شود تا امکان کنترل آن‌ها از راه دور و دریافت سیگنال خطا فراهم شود. تجهیزات جانبی این کلیدها عبارت‌اند از رله شنت، باس بار کلید حرارتی، ترمینال بلاک کلید حرارتی و دسته گردان کلید. البته از دیگر تجهیزات جانبی آن‌ها می‌توان به کنتاکت کمکی کلید حرارتی اشاره کرد که به صورت کنتاکت کمکی باز NO1، کنتاکت کمکی بسته NC1 و کنتاکت نشان دهنده‌ی خطا هستند.