بیمتال اشنایدر

بی متال اشنایدر

بی‌متال اشنایدر یک رله حفاظتی برای محافظت از موتورهای الکتریکی است که برای محافظت آن‌ها را در برابر اضافه بار در تابلو برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. داخل این بی‌متال‌ها سه تیغه دیده می‌شود که آن‌ها را دو به دو به‌هم جوش زده‌اند و معمولاً آن‌ها را به صورت سری در مدار قرار می‌دهند. اساساً بی‌متال‌ها را با نام‌های همچون رله حرارتی، رله اضافه بار، اضافه بار حرارتی هم می‌شناسند.
اساس کار این بی‌متال‌ها باتوجه به تفاوت ضریب انبساط طولی خواهد بود و در اثر عبور کردن جریان اضافه بار، دو فلز به اندازه کافی گرم می‌شوند و منبسط می‌شود که در نهایت این انبساط کنتاکت ۹۶-۹۵ که در مدار فرمان به شکل سری بسته شده و قطع می‌شود و همچنین سبب وصل شدن کنتاکت ۹۸-۹۷ می‌شود، در این هنگام کنتاکتور از مدار خارج می‌شود و سپس موتور الکتریکی هم خاموش خواهد شد که در نهایت از سوختن موتور جلوگیری می‌شود.
بی‌متال مجهز به پیچ تنظیم است که با شدت جریان موتورهای الکتریکی (که در روی پلاک آن تعیین شده) قابل تنظیم خواهد بود. روی بی‌متال‌ها سه فاز ورودی و سه فاز خروجی دیده می‌شود این ورودی و خروجی‌ها به صورت سری در مسیر مصرف کننده‌های سه فاز قرار می‌گیرند. بی‌متال‌های اشنایدر بر اساس نوع برگشت به حالت اولیه به سه دسته مختلف بی‌متال دستی، بی‌متال اتوماتیک، بی‌متال دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شوند.

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده و خرید انواع محصولات الکتریکال

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

کاربرد بی متال اشنایدر

بی‌متال اشنایدر را به کنتاکتور وصل می‌کنند و از موتور الکتریکی هم در برابر اضافه بار محافظت می‌کند. عملکرد بی‌متال به صورتی است در هنگام عبور جریان بیش از حد از جریان تنظیم شده وارد عمل می‌شود و منجر به قطع شدن مسیر جریان می‌شود. گفتنی است که رله مجهز به المان حرارتی است و زمانی که جریان بار اسمی برقرار شود درجه حرارت المان اندازه و یا حدود قابل قبولی دارد برای مثال ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود، اما اگر جریان بیشتر از جریان اسمی باشد و تولید حرارت در المان حرارتی، درجه حرارت از مقدار تنظیم رله بیشتر باشد، رله عمل می‌کند. اساساً کاربردهای متنوعی برای بی‌متال اشنایدر وجود دارد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

💠 برای محافظت از الکتروموتورها

💠 تشخیص خطای دو فاز

💠 روشن و خاموش کردن فن خودروها

💠 در تابلوهای برق و صنایع مختلفی همچون مخابرات، سیمان، نفت

💠 تنظیم کردن درجه حرارتی برخی از دستگاه‌ها همچون سرخ‌کن‌ها، ماشین لباسشویی، پلوپز و…

قیمت بی متال اشنایدر

نمی‌توان گفت که قیمت پارامتر مهمی نیست و می‌توان به آن بی‌توجه بود، اتفاقاً برعکس قیمت یک محصول پارامتر بسیار مهمی است به صورتی که خریدار را مجاب به خرید و یا از خرید باز می‌دارد. اگر قیمت یک محصول علاوه بر کیفیت بالایی که داشته باشد، مناسب باشد قطعاً خریدار آن را بدون وقفه می‌خرد، اما در صورتی که قیمت یک محصول بالا باشد از خریدن آن منصرف خواهد شد. توجه کنید که قیمت زیاد نشان دهنده کیفیت نیست، اما این یک امر بدیهی است که اگر محصولی کیفیت ساخت بالایی داشته باشد، قیمت بیشتری هم برای آن در نظر می‌گیرند.
بی‌متال اشنایدر هم از این امر مستثنی نیست یعنی شرکت اشنایدر این محصول را با کیفیتی فوق العاده و عملکردی بی‌نظیر ساخته است که نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. علاوه بر کیفیت بالای این محصول اشنایدر می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد، که این یک مزیت است؛ در نهایت لازم است بگوییم که برای تهیه و خرید این محصول لازم است که به کیفیت ساخت و عملکرد آن توجه بیشتری داشته باشید و اگر می‌خواهید عملکرد خوبی از آن مشاهده کنید قیمت نهایی آن اولویت شما نباشد؛ بهتر است بدانید قیمت بی‌متال‌ها نسبت به کلیدهای حرارتی کمتر است. فروشگاه اینترنتی برق لئو ارائه دهنده انواع بی‌متال‌های اشنایدر است که تمام آن‌ها را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب به دست مشتریان می‌سپارد.

رله حرارتی اشنایدر

راهنمای خرید بی متال اشنایدر

برای خرید بی‌متال اشنایدر لازم است که مدل‌های مختلف آن را بشناسید و ویژگی‌های منحصر به هر کدام را بدانید و سپس باتوجه به کاربرد و نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید.
انواع بی‌متال‌های اشنایدر: در واقع سه مدل بی‌متال داریم که نوع اول LRK با رنج جریانی ۰.۸ الی ۱۶ آمپر که برای موتورها و بارهای نامتعادل کاربرد دارد. نوع دوم بی‌متال LRD است که نوع مولتی کلاس با رنج جریانی از ۰.۱۶ تا ۱۵۰ آمپر است؛ نوع سوم LR9F با رنج جریانی ۵۰ تا ۶۳۰ آپر است.
ویژگی بی‌متال‌های اشنایدر: از جمله ویژگی این رله‌های حرارتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• نوع اتوماتیک و دستی دارای ریست هستند.
• برای دو مدار DC، AC
• با کنتاکتورهای LC1D و LC1F و کلیدهای حرارتی DV2L و GV3L سازگاری دارد.
• مجهز به نشانگر تریپ رله
• عمر مکانیکی و الکتریکی آن طولانی است.
• مجهز به ترمینال‌های فشاری و پیچی است.
• میزان ظرفیت جریان اتصال کوتاه آن تا 100KA است.
• دارای حفاظت عایقی IP20 است.
حال که با انواع آن و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدید می‌توانید که برای کاربردهای مختلف یکی از آن‌ها را تهیه کرده و سپس در طولانی مدت از آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع بی‌متال اشنایدر می‌توانید که به فروشگاه اینترنتی برق لئو مراجعه کنید و آن‌ها را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی تهیه کنید.

انواع بی متال اشنایدر
بی متال

رنج جریان بی متال اشنایدر

یک رله حرارتی یا همان بی‌متال معمولاً از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که یکی از این قسمت‌ها پیچ تنظیم جریان است. اساساً این رله‌ها را می‌توان تنظیم کرد، یعنی می‌توان آن‌ها را به صورتی تنظیم کرد بتواند جراین‌هایی از ۱.۰۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی موتورهای را قطع کند؛ البته روش تنظیم کردن این بی‌متال‌های شرکت اشنایدر به این صورت است که بایستی پیچ تنظیم جریان آن را برابر جریان نامی الکتورموتور تنظیم نمود. روی رله بی‌متال معمولاً یک دستگیره دوار وجود دارد که به کمک آن می‌توان جراین نامی موتور را تنظیم کرد و جریان را بین حد بالا و حد پایین جریان ارائه را تنظیم کرد.

رله بی متال اشنایدر

اساساً در جهت محافظت کردن موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار از رله‌های حرارتی یا همان رله بی‌متال استفاده می‌شود. اشنایدر الکتریک ارائه دهنده این انواع رله‌های بی‌متال است که آن‌ها را با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. اصولاً این رله‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دکمه برگشت وضعیت، پیچ تنظیم جریان، تیغه‌های اتصال به کانکتور، پیچ‌های تنظیم جریان، ترمینال‌های اتصال به کابل موتور ترمینال مشترک مدار فرمان، ترمینال‌های باز و بسته مدار فرمان اشاره کرد.

مزیت بی متال اشنایدر

گفتنی است که بی‌متال اشنایدر از نظر استانداردهای قدرت و کنترل و یا ظاهر تفاوت آن چنانی با سایر بی‌متال‌ها ندارد و آن چیزی که منجر به متمایز بودن این محصول از سایر بی‌متال‌ها می‌شود کیفیت فوق العاده آن‌ها است. در ادامه برخی از مزیت‌های آن را بیان می‌کنیم:

🔶 در کشور ما ایران دسترسی به محصولات اشنایدر الکتریک راحت است.

🔶 کیفیت عملکرد و ساخت این محصول بسیار عالی و بی‌نظیر است.

🔶 این محصول را به نسبت تله مکانیک و کنتاکتورهای اشنایدر به راحتی می‌توان نصب کرد.

🔶 لازم به ذکر است بگوییم به نسبت کیفیتی که دارند از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند.

به‌روز رسانی در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

بی متال اشنایدر