کلید هوایی اشنایدر

با یک مشاوره رایگان با کارشناسان برق لئو بهترین گزینه را انتخاب کنید!

02133531056      09123050256     09203050256

کلید هوایی اشنایدر که به اختصار ACB SE نامیده می‌شود، یکی از تجهیزات قطع کننده مدار است. قطع کننده مدار هوا (ACB) یک وسیله الکترونیکی است که برای محافظت از مدارهای الکتریکی در برابر اتصال کوتاه یا جریان اضافه استفاده می‌شود. ACB در فشار اتمسفر در هوا کار می‌کند. ACB در مکانیزم سوئیچینگ و حفاظت از سیستم الکتریکی استفاده می‌شود. هنگامی که یک خطا در مدار رخ می‌دهد، اولین کنتاکت‌های اصلی ACB از هم جدا شده و جریان مدار به کنتاکت دیگر که کنتاکت قوس الکتریکی نامیده می‌شود، منتقل می‌شود. کنتاکت‌های قوس دار شکسته شده و قوس از روی کنتاکت‌ها برداشته می‌شود. با پدیده الکترومغناطیس، قوس به سمت بالا حرکت می‌کند. قوس رانر به انتهای قوس اجازه می‌دهد تا با خودش حرکت کند. همانطور که رانر قوس حرکت می‌کند، قوس اجازه می‌یابد به سمت بالا حرکت کند و مفصل شکافته می‌شود.

وقتی مدار باز است جریان به جریان خود ادامه می‌دهد، بنابراین برای جلوگیری از ایجاد قوس باید خاموش شود. از مواد دی الکتریک مختلفی مانند نفت یا گاز استفاده می‌شود و هوای اتمسفر به عنوان دی الکتریک برای قطع کننده‌های مدار هوا استفاده می‌شود.

هوا به عنوان یک مقاومت قوس عمل می‌کند. هوا به عنوان یک عایق عمل می‌کند و قوس را مجبور می‌کند تا سریعتر خاموش شود. همچنین از تصحیح قوس در زمان رسیدن به صفر، در صورت جریان متناوب، در طول تغییر سیکل آن جلوگیری می‌کند. برای کاربردهای ولتاژ بالا مانند پست‌های برق، از هوای فشرده استفاده می‌شود تا بتوان از کلیدهای مدار در آن کاربردهای ولتاژ بالا استفاده کرد. در کاربردهای ولتاژ بالا از هوای فشرده به عنوان دی الکتریک استفاده می‌شود.

مشاهده و خرید محصولات اشنایدر در فروشگاه برق لئو

نمایندگی کلید هوایی اشنایدر

کلید هوایی اشنایدر یا کلید اتوماتیک اشنایدر یکی از کلیدهای فشار ضعیف شرکت اشنایدر است که معمولا در آمپرهای بالا کاربرد دارد. محصولات اشنایدر مخصوصا کلیدهای هوایی اشنایدر برای این که با کیفیتی فوق العاده به همراه قیمتی مناسب به دست مشتریان برسند، توسط نمایندگی‌های مختلف اراده می‌شوند. این نمایندگی‌ها بسیار معتبر و رسمی هستند و محصولات اشنایدر الکتریک را به صورت مستقیم از شرکت دریافت می‌کنند به همین دلیل از اصل بودن محصول مطمئن می‌شویم.

تخلفی در ارائه کلیدهای هوایی توسط نمایندگی‌ها وجود ندارد، چرا که تماما تحت نظر شرکت هستند و در صورت بروز کوچک‌ترین خطا نمایندگی از آن‌ها یا شخص مربوطه صلب می‌شود. قیمت محصولات در نمایندگی‌ها به مراتب ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌ها است لذا مستقیما دریافت شده و سود آن چنانی روی قیمت آن‌ها کشیده نمی‌شود. فروشگاه برق لئو مدت زیادی است که در تهران به صورت حرفه‌ای در زمینه فروش محصولات اشنایدر فعالیت می‌کند. برق لئو دارای نمایندگی اشنایدر الکتریک است که به ارائه محصولات اصل و با کیفیت همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان است. کلیدهای هوایی اشنایدر انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

فروشگاه برق لئو، عرضه کننده باکیفیت‌ترین تجهیزات اتوماسیون و اینورتر اشنایدر در تهران

انواع کلید هوایی اشنایدر

اکثرا سه نوع هستند و برای نگهداری دنده‌​های ولتاژ متوسط ​​داخلی و سوئیچ خانه کاربرد فراوانی دارند. ۲ مدل NT و NW رایج​ترین مدل​‌های کلید هوایی اشنایدر الکتریک است. این نوع کلید​ها برای ورودی تابلو برق استفاده می‌​شوند. گاهی این کلید​ها به عنوان کلید اتوماتیک هوایی خوانده می​‌شوند؛ چرا که دارای سیستم اصفای جرقه هستند. کلید هوایی اشنایدر سری NT از رنج جریان ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ آمپر پشتیبانی می​‌کند و از قدرت قطع ۴۲ و ۵۰ کیلوآمپر برخوردار است.

کلید هوایی اشنایدر الکتریک سری NW از رنج جریان ۸۰۰ تا ۶۳۰۰ امپر پشتیبانی می​کند و از قدرت قطع ۴۲.۶۵ و ۱۰۰ کیلوآمپر برخوردار است. تمامی​ مدل​‌های کلید هوایی اشنایدر الکتریک امکان کنترل قطع و و صل به دو صورت محلی و از راه دور را دارند. ین کلید​ها از نظر شکل ظاهری به دو مدل ثابت و کشویی تقسیم می‌​شوند. کلید​هایی هوایی ثابت در محل نصب شده و پس از نصب امکان تغییر محل و جا به جایی وجود ندارد. اما کلید​های هوایی کشویی روی ریل نصب می‌​شوند که امکان جا به جایی آن با دسترسی به بخش​‌های مختلف فراهم است.

کلید هوایی سری NT

کلیدهای هوایی سری NT یکی دیگر از انواع کلید هوایی اشنایدر است که مشخصات منحصر به خود را دارد. مشخصات فنی این کلیدها عبارت‌اند از:
– رنج جریانی کلیدهای هوایی NT از ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ آمپر است.
– این کلید به نوبه خود در دو نمونه ثابت و کشویی روانه بازار می‌شود.
– با قدرت قطع ۴۲ و ۵۰ کیلو آمپر تولید می‌شود.
– به دو صورت ۳ و ۴ پل تولید می‌شود.
– برای نمایش پارامترهای الکتریکی دارای نرم‌افزار است.
– دارای واحد حفاظت دیجیتالی است.
– امکان شارژ فنر ان به دو صورت موتور الکتریکی و دستی وجود دارد.
– امکان کنترل قطع و وصل به دو صورت محلی و یا از راه دور
– در مدل‌های سه پل با نصب سی تی خارجی امکان حفاظت نول وجود دارد.
– قابلیت متصل کردن به پی ال سی و شبکه‌های صنعتی، دریافت فرمان یا گزارش دهی وضعیت کلید

تنظیمات کلید هوایی اشنایدر
کلید هوایی سری NW

کلید هوایی سری NW

کلید هوایی سری NW هم مشخصات مختلفی دارد که از جمله این مشخصات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– کلید هوایی سری NW دارای رنج جریانی ۸۰۰ تا ۶۳۰۰ آمپر است.
– به دو صورت ۳ و ۴ پل در بازار وجود دارد.
– در دو مدل کشویی و ثابت تولید می‌شوند.
– قدرت قطع این کلیدها ۴۲.۶۵ و ۱۰۰ کیلو آمپر است.
– در مدل‌های سه پل با نصب سی تی خارجی امکان حفاظت نول وجود دارد.
– قابلیت متصل کردن به پی ال سی و شبکه‌های صنعتی، دریافت فرمان یا گزارش دهی وضعیت کلید
– نوع ۳ پل این کلیدها رنج جریانی از ۸۰۰ تا ۳۶۰۰ دارند، مدل ۴ پل از ۸۰۰ تا ۴۰۰۰ آمپر تولید می‌شود.
– برای نمایش پارامترهای الکتریکی دارای نرم‌افزار است.
– دارای واحد حفاظت دیجیتالی است.
– امکان شارژ فنر ان به دو صورت موتور الکتریکی و دستی وجود دارد.
– امکان کنترل قطع و وصل به دو صورت محلی و یا از راه دور

کلید هوایی کشویی

کلید هوایی اشنایدر به دو صورت کشویی و فیکس تولید می‌شوند؛ که نمونه‌های ثابت معمولا در محلی که نصب می‌شوند پس از نصب نمی‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. اساسا کلیدهای هوایی کشویی را نیز روی یک ریل نصب می‌کنند و پس از نصب می‌توان که آن‌ها را جابه‌جا کرد. با استفاده از آن‌ها دسترسی به قسمت‌های مختلف کلید بعد از نصب ممکن است. در رابطه با قیمت این دو مدل کلید اشنایدر بایستی بگوییم که کلیدهای هوایی کشویی به مراتب قیمتی بالاتر از نمونه‌های فیکس یا ثابت دارند. در هنگام خرید این کلیدها لازم است به جریان نامی کلید، تعداد پل‌های کلید هوایی، مکانیزم موتوری، قدرت قطع و… توجه کنید.

کلید هوایی اشنایدر
انواع کلید هوایی اشنایدر

کلید هوایی موتوردار

کلید هوایی موتور دار اشنایدر از جمله کلید​هایی است که به منظور حفاظت مدار در مقابل اضافه بار و اتصال کوتاه دارای موتور و ژانراتور هستند. این کلید​ها سه اندازه متفاوت دارند و که می​‌توانند از رنج ۶۳۰ تا ۶۳۰۰ آمپر را پشتیبانی کنند. این کلید​ها امکان کار به صورت کنترل از راه دور را دارند. زمانی که به شارژ کلید هوایی نیاز باشد، موتور الکتریکی نیاز است. در این حالت کلید هوایی موتوردار اشنایدر تهیه و خریداری می‌​شود. این کلید​ها دارای دو رله شنت هم هستند که یکی از آن​‌ها به عنوان رله آندر ولتاژ به کار می​‌رود.

کاربرد کلید هوایی اشنایدر

توجه کنید که این کلیدها به صورت شگفت‌انگیزی در حفاظت از خازن‌ها، ترانس‌ها، ماشین‌های الکتریکی، مولدها و… کاربرد دارند. پس بدون اغراق می‌گوییم که بهترین گزینه برای محافظت از کارگاه‌های صنعتی هستند. کلید هوایی اشنایدر کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
بسیاری از پارامترهای شبکه را می‌توان اندازه گیری کرد برای مثال هارمونیک
در سیستم‌های توزیع برق به عنوان کلید اصلی است.
زنگ هشدارها، همه خطاها و خیلی از پارامترها و رویدادهای مهم را می‌توان ثبت کرد.
طیف وسیعی از لوازم جانبی همچون اینترلاک، کنتاکت کمکی و خطا، رله‌های تریپ همانند شانت و آندر، موتور و…

اجزای کلید هوایی اشنایدر

کلید هوایی اشنایدر از اجزای زیر تشکیل شده است:

◀ دکمه قطع کلید  
◀ دکمه وصل کلید  
◀ کنتاکت​های اصلی  
◀ کنتاکت​های جرقه زن  
◀ محفظه جرقه گیر   
◀ ترمینال​های ورودی و خروجی  
◀ نشان گرهای وضعیت قطع یا وصل کلید  
◀ لوازم جانبی کلید اتوماتیک  

مدار فرمان کلید هوایی اشنایدر

مدار فرمان کلید هوایی اشنایدر از لوازمی​ مانند موتور شارژ کننده کلید و رله شانت برای قطع و وصل کلید تشکیل شده است. هر گاه بتوان کلید را با شستی استارت و استوپ نصب کنیم، نیاز به دو رله شانت است که داخل کلید جاساز شود. مدارهای کنترلی می‌​توانند دستگاه​‌های روشن یا خاموش دو سیم ساده‌ای باشند که وظیفه انتقال جریان و استارت موتور را بر عهده دارند.

یکی از مزیت​‌های کلیدی مدار فرمان کلید هوایی اشنایدر این است که می‌​توانند در ولتاژ پایین‌تری نسبت به موتوری که آن​‌ها کنترل می​‌کنند، کار کنند. این امر به اپراتور اجازه می​دهد تا یک دکمه فشاری ۱۲۰ ولت را فشار دهد، که سپس یک سیم پیچ استارت ۱۲۰ ولتی را روشن می​‌کند.
از آنجایی که مقدار ولتاژ بین​ هادی​‌ها در یک سیستم ۳ فاز می​تواند تا ۶۰۰ ولت باشد و مدار کنترل معمولاً یک مدار تک فاز ۱۲۰ ولت AC است، نوعی ولتاژ مدار کنترل باید در دسترس باشد.

کاربرد کلید هوایی اشنایدر

تنظیمات کلید هوایی اشنایدر

 مدارهای استاندارد خانگی در ایالات متحده ۱۲۰ ولت هستند، اما برخی مدارها برای وسایلی مانند اجاق گاز و تهویه مطبوع دو برابر ظرفیت دارند. این بریکرها دارای ظرفیت ۲۴۰ ولت بوده و تقریباً دو برابر بریکرهای ۱۲۰ ولتی خواهند بود. وات ساده​‌ترین اندازه گیری بار قدرت برای محاسبه و نظارت است تا به طور تصادفی قطع کننده​‌های خود را از بین نبرید. برای تنظیمات کلید هوایی اشنایدر می​توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

به دنبال علامت آمپر روی کلید هوایی باشید. این معمولاً ۱۵ یا ۲۰ آمپر خواهد بود. همچنین به دنبال نماد ولتاژ باشید که ممکن است روی کلید قطع کننده نیز درج شده باشد و ۱۲۰ یا ۲۴۰ آمپر خواهد بود. اگر نمی​توانید ولتاژ را تعیین کنید، فرض کنید بریکرهایی که یک شیار پانل را می​گیرند ۱۲۰ آمپر هستند. ولت و بریکرهایی که دو اسلات می​گیرند ۲۴۰ ولت هستند.

آمپر را در ولت ضرب کنید، در اکثر مدارها، این مقدار ۲۰ x ۱۲۰ = ۲۴۰۰ یا ۱۵ x ۱۲۰ = ۱۸۰۰ خواهد بود. عدد حاصل از این معادله، حداکثر بار واتی است که می‌​توانید قبل از خاموش کردن بریکر روی مدار قرار دهید.

همین محاسبه را در مدارهای ۲۴۰ ولتی اعمال کنید. به عنوان مثال، یک مدار ۲۴۰ ولتی با ظرفیت ۳۰ آمپر به ۷۲۰۰ وات (۳۰ x ۲۴۰ = ۷۲۰۰) اجازه می‌​دهد.
توان مصرفی را برای تمام وسایل برقی و لوازم موجود در مدار بررسی کنید. اگر مجموع توان مصرفی بیش از حداکثر محاسبه شما باشد، بریکر خاموش می​‌شود.
هدف از استفاده کلید هوایی اشنایدر جلوگیری از ایجاد جرقه است و به این ترتیب برای قطع قوس الکتریکی یک ولتاژ آرک بیش از ولتاژ تغذیه ایجاد می‌​شود. فنر شارژ کلید توسط گراننده موتور الکتریکی شارژ می​‌شود و کلید به حالت وصل مجدد باز می​گردد.

مشاهده  محصولات الکتریکال اشنایدر در فروشگاه برق لئو

قیمت کلید هوایی اشنایدر

هنگام خرید کلید هوایی اشنایدر (Schneider) نیاز است به نکات بسیاری از جمله مدل، جریان و نوع کلید دقت نمود که به شرح زیر است:

 جریان کلید هوایی اشنایدر که می‌تواند از ۶۳۰ تا ۶۳۰۰ آمپر را پشتیبانی کند.
 قدرت قطع کلید هوایی که سریهای NT میتوانند ۴۲ کیلوآمپر را پشتیبانی کنند و کلیدهای سری NW میتوانند ۵۰.۷۰ و ۱۰۰ کیلو آمپر را پشتیبانی کنند.
 میکرولوژیک هلید هوایی اشنایدر الکتریک که به صورت نوع ۲ حفاظت پایه، نوع ۵ حفاظت سلکتیو، نوع ۶ حفاظت سلکتیو و نوع خطای زمین و نوع ۷ حفاظت سلکتیو و حفاظت نشتی جریان است.
 مکانیزم موتوری که به صورت موتور ۱۱۰ یا ۲۲۰ ولت AC است.

با توجه به موارد فوق نیاز است هنگام تهیه و خرید کلید هوایی اشنایدر نیازسنجی کنید و اطلاعات دقیقی از مدل‌ها و ویژگی‌های فنی کلید هوایی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت با ما تماس بگیرید.

قیمت کلد هوایی اشنایدر الکتریک به معیارهای مختلفی بستگی دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  نوع کلید هوایی اشنایدر از سری NT و NW
  •  میزان ولتاژ قابل پشتیبانی
  •  نوع پل
  •  قابلیت اتصال به شبکه صنعتی
  •  نوع ثابت و کشویی