روش نصب کلید اتوماتیک

روش نصب کلید اتوماتیک: همه فکر می‌کنند که پس از خرید کلید اتوماتیک کار تمام شده و می‌توانند به راحتی آن را نصب کنند. در حقیقت این افراد اشتباه فکر می‌کنند چون هنوز کار تمام نشده است. مهم‌ترین قسمت کار روش نصب کلید اتوماتیک مکانیکی است که باید با آن آشنا باشید. این کلید به سه حالت مختلف نصب و راه اندازی می‌شود؛ یعنی به صورت عمودی، افقی و به پشت نصب می‌شود. این هم به صورتی است که در مشخصات آن هیچ گونه تغییری ایجاد نمی‌شود. طراحی و تولید این کلیدها به صورتی است که به راحتی از پشت روی پانل نصب خواهد شد.

سیم‌بندی تجهیزات کمکی از طریق برداشتن قاب جلویی ممکن است. سیم‌ها از بخش در نظر گرفته شده برای خروج یعنی از بخش فوقانی کلید اتومایک خارج می‌شوند. در واقع ویژگی‌های ظاهری کلیدها در بخش اتصالات آن‌ها است در واقع گام یا فاصله مرکزی دو پیچ که برای نصب لوازم جانبی کلید در پایین و بالای آن وجود دارند حدود ۳۵ میلی‌متر است. توجه کنید که این کلید اتوماتیک بایستی توسط یک فرد متخصص نصب شود که هیچ مشکلی به وجود نیاید و برای انجام این کار لازم است که دفترچه راهنمای آن مطالعه شود.

⭐️ جهت مشاهده محصولات کلید اتوماتیک اشنایدر، روی دکمه کلیک کنید. ⬅️ ⬅️ ⬅️

کلید اتوماتیک اشنایدر

مراحل نصب کلید اتوماتیک

مراحل یا روش نصب کلید اتوماتیک عموماً باید به‌وسیله‌ی افراد ماهر و متخصص انجام شود. افرادی که از مهارت و دانش کافی در این زمینه برخوردار نبوده، نباید برای نصب کلید اتوماتیک انتخاب شوند. به‌طورکلی شیوه‌ی نصب کلید اتوماتیک به شکل مرحله به مرحله در قسمت زیر گفته خواهد شد و برای نصب کردن کلید اتوماتیک در انواع دستگاه‌ها، باید با استفاده از بخش پشتی این کلید به‌صورت زیر عمل کرد:

۱- در ابتدا باید گیره‌ی ریز موجود در کلید اتوماتیک شناسایی شود.

۲- با استفاده از این گیره می‌توان به‌راحتی کلید اتوماتیک را به دستگاه نصب کرد.

شیوه‌ی نصب کلید اتوماتیک

به‌صورت کلی به شرح زیر است:

۱- در گام اول باید در کلید اتوماتیک یک بوبین مخصوص قرارگرفته شود.

۲- در گام بعدی باید یک جریان الکتریکی ضعیف به بوبین وارد شود.

۳- در گام بعدی جریان الکتریکی وارد شده به بوبین اساساً خاصیت آهن‌ربایی پیدا خواهد کرد.

۴- در مرحله‌ی بعدی یک هسته از جنس فلز شناور را به سمت خود سوق می‌دهد.

⭐️ برای آشنایی با انواع کلید اتوماتیک اشنایدر، روی دکمه کلیک کنید. ⬅️ ⬅️ ⬅️

خرید کلید اتوماتیک

افراد در موقع خرید انواع مختلف کلیدهای اتوماتیک باید به مهم‌ترین ویژگی این نوع کلید یعنی (مدت‌زمان قطع شدن کلید اتوماتیک) توجه کلی نمایند. مدت‌زمان قطع شدن کلید اتوماتیک در کل تعیین‌کننده‌ی این موضوع خواهد بود که چه مدت‌زمان طول خواهد می‌کشد تا کلید اتوماتیک بعد از تشخیص آسیب یا صدمه کار کند. مورد دیگری که افراد باید در موقع خرید کلیدهای اتوماتیک به آن توجه کنند، مورد ICS و ICU است.

ICU در اصل نشان‌ دهنده‌ی جریان اتصالات کوتاه بوده که کلید اتوماتیک تنها یک‌بار می‌تواند این جریان را بدون آن‌که آسیبی وارد شود، قطع کند و برای دفعه‌های بعدی احتیاج به تعمیر یا سرویس نمودن کلید اتوماتیک یا تعویض خواهد بود. ICS در کل نشان‌ دهندۀ اتصالات کوتاه بوده و کلید اتوماتیک نیز به دفعات می‌تواند این جریان اتصال را قطع کند، بدون آن‌که به مشکل خاصی دچار شود.

ساختمان داخل کلیدهای اتوماتیک کمپکت

البته قبل از نصب کلید اتوماتیک بایستی که با ساختار داخلی آن آشنا باشید و بدانید که از چه اجزایی تشکیل شده است. اصولا در ساختار این کلیدها بخش‌های مختلف زیر دیده می‌شود:

محفظه اطفای قوس الکتریکی:

این بخش مجموعه‌ای از صفحات فلزی موازی عایق‌بندی شده است که مقابل هم قرار گرفته‌اند. وظیفه آن‌ها تقسیم قوس در حال گسترش در کلید کمپکت است. این محفظه از الیاف شیشه و مواد فولاد ساخته شده است.

کنتاکت متحرک:

برای کنتاکت متحرک از یک ماده برنجی الکترولیز استفاده می‌شود که باید در برابر خوردگی و قوس بالا از مقاومت بالایی هم برخوردار باشد. این کنتاکت بایستی دارای مقاومت ویژه‌ای باشد چرا که طول عمر کلید هم به آن مربوط می‌شود.

مکانیزم عملکرد:

این قسمت با روند باز و بسته شدن کنتاکت روبه‌رو است. گفتنی است که سرعت مکانیزم عملکرد آن وابسته به سرعت حرکت کلید نیست و ساز و کار آن به قطعی سریع منهی می‌شود.

پوشش پایه:

پوشش پایه در کلید اتوماتیک کمپکت مجموعه بسته‌ای از مواد پلیمری ترموست تقویت شده با الیاف شیشه خواهد بود. این پوشش پایه مقاومت مکانیکی بهتری را در کلید کمپکت ارائه می‌دهد.

کنتاکتور ترمینال:

کنتاکتور ترمینال یک مجموعه پیچ و مهره خواهد بود که آن را از مواد فولادی ساخته‌اند. کنتاکتور یا اتصال ترمینال برای متصل کردن مدار خارجی با کلید کمپکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالت کلی سر آلن به همراه پیچ و مهره با گشتاوری حدود ۸/۸ به عنوان ترمینال اتصال استفاده می‌شود. این نوع اتصال به ما این اطمینان را می‌دهد که بین ترمینال هیچ ارتباط سستی دیده نمی‌شود.

کنتاکت بی‌متال:

این بخش یک ترکیب حساس به دما است که معمولا آن را از ترکیبات مس و فولاد به عنوان دو فلز یا کنتاکت بی‌متال استفاده می‌کنند. این کنتاکت به صورت سری با جریان خط مونتاژ قرار داده می‌شود، به همین دلیل جریان کامل خط کلید از این کنتاکت عبور می‌کند.

کلید کنترل:

اگر بخواهید کنتاکت را به صورت دستی باز و بسته کنید باید از کلید کنترل استفاده کنید. برای این که کلید در سمت بالا نگهداشته نمی‌شود باید جلوی قطع‌شکن گرفته شود که به این مورد تریپ آزاد می‌گویند.

دکمه تریپ دستی:

این دکمه به رنگ قرمز است که برای قطع دستی بریکر به هدف انجام آزمایشات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترانسفورماتور جریان و واحد تریپ:

مجموعه‌ای از CTها داخل بریکر نصب شده‌اند و خروجی CT هم به واحد تریپ رله وصل است.

⚡⚡برای خرید کنتاکتور اشنایدر با کیفیت روی آن کلیک کنید.⚡⚡

نقشه ساختار کلید اتوماتیک
سخن نهایی

فروشگاه برق لئو یکی از فروشگاه‌های معتبر و خوب کشور بوده و همچنین جزء نمایندگی‌های معتبر محصولات برقی و الکترونیکی مثل کلید اتوماتیک (کلید اتوماتیک اشنایدر و کنتاکتور اشنایدر)، کنتاکت، بوبین، انواع آمپرسنج و… است. افراد برای مشاهده و خرید بهترین برندها یا مدل‌های کلید اتوماتیک می‌توانند به وب‌سایت فروشگاه برق لئو مراجعه کنند یا برای خرید کلید اتوماتیک به‌صورت حضوری به شعبه‌های این فروشگاه در کشور مراجعه نمایند.

محصولات فروشگاه برق لئو به‌طورکلی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات کشور بوده و همچنین از قیمت‌های بسیار مناسبی برخوردار هستند؛ فروشگاه برق لئو همواره به مشتریان خود مشاوره و پشتیبانی پس از فروش می‌دهد.

ممنون از اینکه ما را تا پایان مقاله «روش نصب کلید اتوماتیک» همراهی نمودید. برق لئو با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

نوشته شده در تاریخ 1401/07/30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *