کلید اتوماتیک کمپکت چیست؟

کلید اتوماتیک کمپکت برگرفته از عبارت Molded case circuit breaker است که به اختصار به صورت mccb به کار می‌رود و به علت فشرده و کوچک بودن به این نام معروف شده است. هدف از استفاده این کلید اتوماتیک حفاظت از مدار در برابر برگشت جریان برق و جلوگیری از افت ولتاژ است، همچنین به منظور جلوگیری از مصرف بیش از حد وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عملکرد کلید اتوماتیک کمپکت بدین صورت است که در صورت بروز هر گونه اتصالی مدار را زیر بار مصرف قطع می‌کند. این همواره یک مزیت فوق العاده برای مدار‌های اتوماتیک به شمار می‌رود، زیرا بقیه مدار‌های ساده این قابلیت فوق العاده را ندارند. انواع کلید‌های اتوماتیک با ابعاد و کارایی‌های موثر و بی‌نظیر در طیف گسترده‌ای در بازار موجود است.

ابتدا کلید‌های مورد استفاده در مصارف و صنایع متععد به صورت ابتدایی و سنتی بود، اما با گذشت زمان و با تحول صنعت و تکنولوژی دیگر این کلید‌های سنتی جوابگوی مصارف صنعتی نبودند و بدین ترتیب طراحان و مهندسان به فکر طراحی کلید‌های اتوماتیک افتادند. با توجه به این موارد در طراحی کلید اتوماتیک تحول عظیمی صورت گرفته است و امروزه شاهد این کلید‌های اتوماتیک پرکاربرد هستیم.

⭐️ جهت مشاهده محصولات کلید اتوماتیک اشنایدر، روی دکمه کلیک کنید. ⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️

مشخصات کلید اتوماتیک کمپکت

مهندسان در طراحی کلید اتوماتیک کمپکت از یک سری رله‌های الکترونیکی حساس و بی‌نظیر استفاده کرده‌اند. این رله‌های الکترونیکی در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی اعم از اضافه‌بار، اتصال‌های کوتاه، افت ولتاژ، نشتی جریان برق و سایر مشکلات برقی مدار را زیر بار مصرف خاموش می‌کند. از دیگر مشخصات کلید اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

🔶 بدنه کلید اتوماتیک

🔶 کنتاکت‌های کلید اتوماتیک

🔶 جرقه گیر

🔶 مکانیزم قطع و وصل کننده کلید اتوماتیک

🔶 واحد تریپ کلید

از علائم ظاهری این کلید کمپکت می‌توان از موارد زیر نام برد:

💠 برچسب اطلاعات

💠 نشانگر برای روشن یا خاموش بودن دستگاه الکترونیکی

💠 مکانیزم شارژ فنری

💠 نشانگری برای نشان دادن درجه شارژ دستگاه

💠 پین‌هایی برای اتصال

💠 تنظیم به صورت قطع دستی یا اتوماتیک

از مزیت‌های فوق العاده و منحصر به فرد این کلید اتوماتیک می‌توان به دوام بالا و عملکرد منحصر به فرد آن اشاره داشت. باتوجه به گسترش فناوری و طراحی انواع متنوع از این کلید‌ها در چند دهه اخیر استفاده از آن‌ها به صورت چشمگیری رشد مؤثری داشته است. تقریباً می‌توان گفت در هر مکان تجاری، مسکونی، خدماتی یکی از این کلید‌های اتوماتیک قطعا وجود دارد. اکنون به معرفی انواع کلید اتوماتیک کمپکت خواهیم پرداخت. 

کلید اتوماتیک کمپکت اشنایدر

انواع کلید اتوماتیک کمپکت

در ورودی تمامی تابلو‌های برقی از انواع کلید اتوماتیک استفاده می‌شود. از انواع کلید اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کلید اتوماتیک کمپکت قابل تنظیم

2. کلید اتوماتیک کمپکت غیرقابل تنظیم

کلید‌های اتوماتیک بسیار حساس طراحی شده‌اند تا به سرعت در هنگام به روز هرگونه جریان هجومی از قبیل نشتی یا اتصال کوتاه اقدام به خاموش کردن مدار کند. بعضی از کلید‌های اتوماتیک در مقابل تعدادی جریان‌های هجومی مقاومت می‌کنند و نیازی به تعمیر یا تعویض آن‌ها نیست، اما نوع دیگری از کلید‌های اتوماتیک هستند که در مقابل یک سری از جریان‌های هجومی به دفعات معلوم مقاومت می‌کنند و از دفعات بعدی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر یا حتی تعویض کلید اتوماتیک خواهید داشت.

انواع کلید‌های اتوماتیک برای عملکرد بهتر و بهره مندی از قابلیت‌های بیشتر از تعدادی لوازم جانبی برخودارند. لوازم جانبی باعث می‌شود که کلید اتوماتیک از دیگر توانایی‌های موثر نیز بهره‌مند شود. این لوازم جانبی عبارتند از:

✅ کنتاکت‌های کمکی

✅ کنتاکت خطا

✅ رله افت ولتاژ

✅ رل شنت

کلید اتوماتیک کمپکت قابل تنظیم

این کلید اتوماتیک که به ۲ نوع زیر تقسیم می‌شود: 

🔴 کلید اتوماتیک کمپکت قابل تنظیم حرارتی _ مغناطیسی

🔴 کلید اتوماتیک کمپکت قابل تنظیم الکترونیکی

این کلید‌ها را می‌توان از جریان ۰.۶تا ۰.۸ تا ۱ برابر جریان بار مدار تنظیم کرد. کلید‌های اتوماتیک از رنج ۱۶ الی ۱۶۰۰ تهیه می‌شوند؛ می‌توان گفت که این کلید‌ها در مقایسه با کلید‌های مینیاتوری و کلید‌های حرارتی از دوام بالاتر و عملکرد موثر‌تری برخوردار هستند.

کلید اتوماتیک کمپکت غیر قابل تنظیم

این کلید ها از نظر رنج جریان باز قابل تنظیم نیستند.

خرید کلید اتوماتیک کمپکت

خرید کلید اتوماتیک کمپکت در تمامی نمایندگی‌ها فروش شرکت‌ها و برند‌های معروف در سراسر کشور به ۲صورت حضوری و اینترنتی امکان‌پذیر است. کاربران عزیز می‌توانند برای خرید این کلید اتوماتیک ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه خود به صورت اینترنتی با مراجعه به فروشگاه‌ اینترنتی برق لئو (نمایندگی فروش محصولات اشنایدر الکتریک) و برقراری ارتباط با مشاوران و مهندسان این فروشگاه‌ها از بهترین خدمات بهره‌مند شوند.

یکی از معروف‌ترین کلید‌های اتوماتیک، کلید اتوماتیک اشنایدر می‌باشد. مشاوران و مهندسان با تجربه با در اختیار قرار دادن اطلاعات خود در اختیار شما مشتریان عزیز شما را در جهت خرید آگاهانه راهنمایی خواهند کرد. با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید از تخفیف‌ و مزیت ارسال رایگان تا درب منزل و محل کار برخوردار شوید. قیمت انواع کلید‌های اتوماتیک کمپکت بسیار ارزان است. می‌توانید با اعتماد به روش اینترنتی بهترین و مطمئن‌تر خرید را انجام دهید و هیچ گاه از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

⚡⚡برای خرید کلید اتوماتیک اشنایدر با کیفیت روی آن کلیک کنید.⚡⚡

کلید اتوماتیک کمپکت ۳ پل

کلید اتوماتیک اشنایدر

یک نوع از انواع کلید اتوماتیک کمپکت، کلید اتوماتیک کمپکت ۳ پل می‌باشد. داشتن ۳ حالت کلید اتوماتیک، از ویژگی‌های مهم آن است. عملکرد آن به این ترتیب است که در صورت بروز هرگونه اتصالی یا نشتی و سایر مشکلات برقی مدار در حالت قطع قرار نمی‌گیرد، بلکه مدار در این صورت در حالت خطا قرار می‌گیرد. در این حالت کاربر می‌تواند مشکل را شناسایی کرده و در صدد رفع آن اقداماتی را انجام دهد. این کلید اتوماتیک ۳ حالته رنج جریان ۱۶ تا ۱۶۰۰ را می‌تواند مورد پشتیبانی قرار دهد. کلید اتوماتیک به غیر از حالت ۳ پل از حالت‌های ۱ پل، ۲ پل و ۴ پل نیز برخوردار است. 

ساختمان داخل کلید اتوماتیک کمپکت

همانطور که اشاره شد ساختمان داخل کلید اتوماتیک کمپکت از یک قاب یا بدنه کلید اتوماتیک جهت در بر گرفتن اجزای کلید به صورت عایق ساخته می‌شود

1. کنتاکت‌های کلید: این کنتاکت‌ها با عملکرد خود موجب و وصل شدن مدار می‌شوند.

2. جرقه گیر: با جدا شدن کنتاکت‌ها از یکدیگر جرقه گیر عملکرد خود را شروع می‌کند. اگر در صورت بروز جرقه، جرقه در مدت زمان اندک خاموش نشود، نیروی حرارتی تولید می‌کند که در این صورت به کنتاکت‌ها آسیب می‌رساند.

3. مکانیزم قطع و وصل کننده کلید اتوماتیک: عملکرد آن قطع و وصل کردن کلید اتوماتیک است.

4. واحد تریپ: این واحد به صورت مرتبط با بخش قطع و وصل کننده کلید اتوماتیک عملکرد خود را ارائه می‌دهد؛ به شکل اتوماتیک یا دستی دستور قطع کلید را اعلام می‌کند.

مزیت کلید اتوماتیک کمپکت

کلید اتوماتیک کمپکت باتوجه به پرکاربرد بودن و طراحی منحصر به فردی که دارد، از مزیت‌های فوق العاده‌ای برخوردار است. کارایی که این کلید اتوماتیک دارد را نمی‌توانید در هیچ کدام از محصولات مشابه آن پیدا کنید؛ همواره فوق العاده‌ترین مزیت آن عملکرد بی‌نظیر‌اش است. از دیگر مزیت‌های کلید اتوماتیک کمپکت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

◀️ کیفیت بی‌نظیر

◀️ دوام بالا

◀️ بعد از اضافه شدن به مدار

◀️ متناسب با طراحی خاص خود شروع به حفاظت می‌کنند

◀️ به صورت ۱ پل، ۲ پل، ۳ پل و ۴ پل برای استفاده در مصارف متعدد قابل دسترس است.

◀️ در حفاظت از مدار مورد اعتماد‌ترین کلید اتوماتیک موجود در بازار است.

◀️ نسبت به محصولات مشابه ولتاژی که می‌تواند تحمل کند ۶۹۰ ولت گزارش شده است.

◀️ کلید اتوماتیک کمپکت از رنج جریان فوق العاده‌ای برخوردار است.

◀️ ابعاد مناسب جهت استفاده از آن در تابلو‌های برق

◀️ روکش مستحکم

◀️ مطابقت داشتن با شبکه برق ایران

◀️ طراحی به روز

◀️ می‌تواند فاکتور‌های مختلف الکتریکی را مورد بررسی و محاسبه قرار دهد.

◀️ ظرفیت قطع در هنگام بروز هر گونه اتصالی کوتاه یا نشتی جریان برق بسیار عالی است.

◀️ از عایق فوق العاده قوی‌ای برخوردار است.

◀️ می‌توان با استفاده از کنتاکت‌های کمکی و کنتاکت خطا انواع عملکرد‌های متعدد کلید کمپکت را به صورت واضح نشان داد.

◀️ توانایی اندازه گیری و نمایش اطلاعات ظاهر شده بر روی صفحه نمایشگر را دارد.

انواع کلید اتوماتیک اشنایدر

کاربرد کلید اتوماتیک کمپکت

کلید اتوماتیک کمپکت کاربرد‌های منحصر به فرد و عالی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. حفاظت از موتورهای انواع مدار‌ها

2. تقریباً در همه‌ی تابلو برق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد

3. مورد استفاده در صنایع پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، صنایع مخابراتی و دیگر صنایع که نیاز به یک محافظ قوی و کاربردی برای حفاظت از موتور‌های خود دارند.

4. این کلید اتوماتیک برای حفاظت از مدارها در مناطق مسکونی، تجاری، اداری، مدارس، بیمارستان‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5. به علت قابلیت نصب تجهیزات جانبی و گسترش دایره عملکردی‌شان در همه‌ی مصارف حائز اهمیت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن نهایی

با سپری شدن زمان و گسترش فناوری و صنعت در همه‌ی ابعاد و تجهیزات مربوط به صنایع تحول و دگرگونی پدید آمد. یکی از این دگرگونی‌ها مربوط به حوزه کلید‌های اتوماتیک بود. به علت پدید آمدن بهترین کلید‌ها با کاربرد‌ها و ویژگی‌های شگفت‌انگیز در صنعت‌های مختلف نیز تحولاتی پدید آمد؛ همچنین انواع کلید‌ها در بین مردم محبوبیت خاص پیدا کردند و در طیف وسیعی مورد استفاده قرار گرفتند. کلید اتوماتیک کمپکت کاربرد‌ها و مزیت‌های فوق العاده‌ای دارد.
باتوجه به عملکرد بی‌نظیرش در انواع مصارف تجاری، مسکونی، اداری، صنایع خاص پتروشیمی، داروسازی، مخابرات و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کلید به علت این که قابلیت دارد، لوازم جانبی کارآمدی بر روی آن نصب شود بسیار کاربردی و موثر واقع می‌شود. قیمت این کلید کاربردی ارزان است و همچنین خرید کلید اتوماتیک کمپکت به صورت اینترنتی مقرون به صرفه‌تر است.

شما می‌توانید ضمن خرید این کلید به صورت اینترنتی از مزایای خاص و ویژه‌ای برخوردار شوید.
فروشگاه‌های اینترنتی خدمات عالی در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛‌ همچنین می‌توانید رایگان از مشاوره‌های مشاوران و مهندسان نمایندگی‌های سراسر کشور برای تهیه کلید اتوماتیک اشنایدر بهره‌مند شوید.

این کلید‌ها که انواع و ابعاد متنوع و پر کاربردی دارند از قیمت مناسب نیز برخوردار هستند که به صورت ۱ پل، ۲ پل، ۳ پل و ۴ پل در بازار موجود هستند. صورت رایج‌تر و محبوب‌تر آن‌ها کلید اتوماتیک ۳ پل است. فروشگاه برق لئو با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

نوشته شده در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *